Author Message
<  ÐžÐ±Ñ‰Ð¸  ~  G.I.S.M. от анархия и насилие до звер
anarchyviolence
PostPosted: Tue May 29, 2007 12:15 am  Reply with quote
Guest





G.I.S.M. - абривиатурата от четири букви, разтреперваща по-старите поколения японски пънкари и караща ги да се надсмиват на съвременните западни кръстита. Доста непосредствени и шокиращи, те все пак са били пионери и в голяма степен са повлияли на много от нас.

Музиката им била наричана noise performance hardcore, а също и пънк-метъл. Както и да е, тяхната дейност е носила политически, или даже интелектуален, но в същото време и примитивен и спонтанен характер. Заглушени перкусии, пронизващи китари и врязващите се в мозъка вопли на вокалиста Сакеви (Sakevi), доста бързо създали на G.I.S.M. репутация както в Япония, така и зад пределите и.

Лозунгът “Анархия и Насилие” (в противоположност на “Анархия и Мир”, провъзгласен от Crass) доста точно предавал всичко което е G.I.S.M., тъй като Сакеви бил твърдо убеден, че революционният път към анархията и свободата е възможен само чрез крайни зверства и ужаси. Само когато човек е наплашен до смърт и изпитва страх за живота си, едва тогава той е свободен от всички ограничения на разума.

Като цяло, G.I.S.M. е тъждествен на Шигехиса Йокояма (Shigehisa Yokoyama), по-известен като Сакеви, нервният психар и застрашителен вокалист, до известна степен станал търговска марка на групата. Сакеви, е несъмнено умен човек, високообразована и интелектуално развита личност, но по всяка вероятност страдащ от параноя. Завършил Токийския университет, няколко пъти е лежал за нападения и причинени от него разрушения. Лошата репутация си е заработил заради нападение над няколко офисни работници в токийското метро, а също и за побой над няколко рок-звезди.

Четирите заглавни букви, които е избрал за име на групата означвали много неща в зависимост от безумните му видения. Но и останалите членове на бандата не били случайни сесийни музиканти. Просто е трудно да изпъкнеш, когато с теб в една група свири човек с такава неизмерима харизма и с толкова хипнотизиращо настроение, каквото притежавал Сакеви.

Ренди Учида (Randy Uchida) отговарял за китарното стържене.. и в крайна сметка кой не би познал класическия риф от "Endless blockades for the pussyfooter"? Кенън (Kannon) година след година удрял на баса, докато в това време на ударните бил Хирошима (Hiroshima), но през 90-те да блъска на барабаните дошъл наследника му с името Железния юмрук (Ironfist).

Повече или по-малко групата е била активна през цялото време от 1981 изигравайки грандиозния си финал чак през 2002. Но тези две десетилетия ни донесоха само три официални албума и няколко участия в компилации, макар и активните буутелегъри пуснаха множество документални свидетелства на живите им изпълнения, всичките с лошо качество. Съществуват няколко записа на живо на групата с великолепно качество, направени в най-добрите им години и включващи също и някои неиздавани песни, на за щастие те не са по-паднали в мръсните ръце на буутлегърите, все пак никой освен Сакеви няма право да се разпорежда с каквито и да било записи на G.I.S.M.
За жалост, G.I.S.M. достигат върха си към средата на 80-те. Тогава те правели много концерти, също и в големи зали, където те успявали да създават наистина кошмарна сцена със взривове, стена от шум и слайдове. Заплахата от насилие била реална. С помощта на някакви свръхестествени подходи групата успявала да оплете публиката в плътна паяжина от страх и ужас. Атмосферата на концертите на G.I.S.M. била такава, че на непълнолетните просто не им било мястото там. Всъщност, тя наплашила много японски пънкари до таква степен, че те завинаги напускали сцената, а което е още по-добре, страхували се от Сакеви до края на своя жалък живот. Просто си представете, неголяма концертна зала, вратите, на която Сакеви надеждно заключвал отвън, за да не може никой да излезе, и този прекалено неистов вокалист с горелка или резачка прближаващ се към тълпата от пънкари буквално насрани от страх…

Създадените от Сакеви илюстрации към записите на G.I.S.M.те карат да се разтрепериш. Изглежда, че му харесват мрачните картини, болезнените образи на насилие и войни,съединени със странни неземни леви политически убеждения. В ранните години стилът им напомнял колажи, използани например от Crass, но скоро за него станали характерни по-изтънчените работи, истински произведения на изкуството, подобни на които можем да видим дори сега върху обложките на много индъстриъл албуми. Най-късните му произведения гениално обединяват в себе си използването на компютърни програми със странните образи на ранния колажен стил.
Едновеременно със записите Сакеви сътрудничил със списанието P.O.W., което по-късно започнал да издава сам. Отначало това било пънкарско списание “Punk on a rope”, но с времето то се потопило в безумния сват на Сакеви "Performance of war". Той запознавал читателите с японските антиимпериалистически настроения, привеждайки интервюта с хора, осъдени за тероризъм. Едновременно с материала, посветен на пациент на психиатрическа болница, в него се публикувала инструкция за това как да се убие човек, а също и осветявало и други теми. Оригиналните издания на P.O.W. сега са трудни за намиране и са много скъпи, което също е характерно и за другата продукция на G.I.S.M. Например през 1986 Сакеви основал лейбъла “Beast Arts”, който по-късно започнал да се занимава с мениджмънта на G.I.S.M.и с издаването на албумите им. Всъщност Сакеви донесъл много елементи от индъстриъл сцената във изпълненията на живо и музиката на G.I.S.M. От началото на 80-те той се влиял от групи като S.P.K., Psychic TV и японската група Hijoukaidan. Стигнало се до това, че през 1984 Сакеви пял във лонгплея "Viva angel" (Alchemy Records) на Hijoukaidan, а по-късно участвал в студийния проект "Mammalia" съвместно с Jojo от Hijoukaidan, което също завършило със запписа на винил през 1987 (Radio Tanpa). Направил също и солово изпълнение в компилацията "Alchemy Noise Omnibus" от 1985 година. Тези проекти са били може би една от причините G.I.S.M. да не се забелязват толкова в края на 80-те и началото на 90-те. Другите членове на групата също участвали в странични проекти, свирещи всичко наред от метъл до пънк-рок. Например легенарната метъл банда Sabbrabells споделяла китариста си с G.I.S.M., защото Ренди бил зает с нещо друго. G.I.S.M. се събирали само няколко пъти в годината, за да направи концерт основно в областта на Токио. Около 1993-1994 те направили няколко големи турнета, записани на видео под названието “Subj and egos chopped”. W sredata na 90-te Beast Arts продвеждал всеки август гигантски акции на Blast Core Detonator в Токио.
Kaто изключим всичките моменти на затишие, те оставали невидимата скрита сила на японската ъндърграунд сцена. Слуховете за нов албум започнали още през 90-те,но едва през 1999 третия и последен албум бил най-накрая заяписан, а релийса се състоял след почти 3 години!
Кой знае, може би Сакеви е имал други планове, но сега е бил принуде да си даде отпуска, тъй като единствения китарист и автор на песните на G.I.S.M., ренди Учида, тргагически починал от рак през пролетта на 2001. Всичките три прощални концертта на G.I.S.M. се състояли след година в течение на една нощ и един ден в околностите на Токио.
Почивайте в мир Ренди и G.I.S.M.

DOWNSIDED zine #6 (Финландия)

източник:
http://music.a-bg.net/index.php?option=com_content&task=view&id=77&Itemid=70
Back to top
резус
PostPosted: Tue May 29, 2007 9:52 pm  Reply with quote
Guest





насърчителнa група за всяка районна детска градина Cool
Back to top
Guest
PostPosted: Mon Aug 25, 2008 6:21 pm  Reply with quote






anarchyviolence wrote:
G.I.S.M. - абривиатурата от четири букви, разтреперваща по-старите поколения японски пънкари и караща ги да се надсмиват на съвременните западни кръстита. Доста непосредствени и шокиращи, те все пак са били пионери и в голяма степен са повлияли на много от нас.

Музиката им била наричана noise performance hardcore, а също и пънк-метъл. Както и да е, тяхната дейност е носила политически, или даже интелектуален, но в същото време и примитивен и спонтанен характер. Заглушени перкусии, пронизващи китари и врязващите се в мозъка вопли на вокалиста Сакеви (Sakevi), доста бързо създали на G.I.S.M. репутация както в Япония, така и зад пределите и.

Лозунгът “Анархия и Насилие” (в противоположност на “Анархия и Мир”, провъзгласен от Crass) доста точно предавал всичко което е G.I.S.M., тъй като Сакеви бил твърдо убеден, че революционният път към анархията и свободата е възможен само чрез крайни зверства и ужаси. Само когато човек е наплашен до смърт и изпитва страх за живота си, едва тогава той е свободен от всички ограничения на разума.

Като цяло, G.I.S.M. е тъждествен на Шигехиса Йокояма (Shigehisa Yokoyama), по-известен като Сакеви, нервният психар и застрашителен вокалист, до известна степен станал търговска марка на групата. Сакеви, е несъмнено умен човек, високообразована и интелектуално развита личност, но по всяка вероятност страдащ от параноя. Завършил Токийския университет, няколко пъти е лежал за нападения и причинени от него разрушения. Лошата репутация си е заработил заради нападение над няколко офисни работници в токийското метро, а също и за побой над няколко рок-звезди.

Четирите заглавни букви, които е избрал за име на групата означвали много неща в зависимост от безумните му видения. Но и останалите членове на бандата не били случайни сесийни музиканти. Просто е трудно да изпъкнеш, когато с теб в една група свири човек с такава неизмерима харизма и с толкова хипнотизиращо настроение, каквото притежавал Сакеви.

Ренди Учида (Randy Uchida) отговарял за китарното стържене.. и в крайна сметка кой не би познал класическия риф от "Endless blockades for the pussyfooter"? Кенън (Kannon) година след година удрял на баса, докато в това време на ударните бил Хирошима (Hiroshima), но през 90-те да блъска на барабаните дошъл наследника му с името Железния юмрук (Ironfist).

Повече или по-малко групата е била активна през цялото време от 1981 изигравайки грандиозния си финал чак през 2002. Но тези две десетилетия ни донесоха само три официални албума и няколко участия в компилации, макар и активните буутелегъри пуснаха множество документални свидетелства на живите им изпълнения, всичките с лошо качество. Съществуват няколко записа на живо на групата с великолепно качество, направени в най-добрите им години и включващи също и някои неиздавани песни, на за щастие те не са по-паднали в мръсните ръце на буутлегърите, все пак никой освен Сакеви няма право да се разпорежда с каквито и да било записи на G.I.S.M.
За жалост, G.I.S.M. достигат върха си към средата на 80-те. Тогава те правели много концерти, също и в големи зали, където те успявали да създават наистина кошмарна сцена със взривове, стена от шум и слайдове. Заплахата от насилие била реална. С помощта на някакви свръхестествени подходи групата успявала да оплете публиката в плътна паяжина от страх и ужас. Атмосферата на концертите на G.I.S.M. била такава, че на непълнолетните просто не им било мястото там. Всъщност, тя наплашила много японски пънкари до таква степен, че те завинаги напускали сцената, а което е още по-добре, страхували се от Сакеви до края на своя жалък живот. Просто си представете, неголяма концертна зала, вратите, на която Сакеви надеждно заключвал отвън, за да не може никой да излезе, и този прекалено неистов вокалист с горелка или резачка прближаващ се към тълпата от пънкари буквално насрани от страх…

Създадените от Сакеви илюстрации към записите на G.I.S.M.те карат да се разтрепериш. Изглежда, че му харесват мрачните картини, болезнените образи на насилие и войни,съединени със странни неземни леви политически убеждения. В ранните години стилът им напомнял колажи, използани например от Crass, но скоро за него станали характерни по-изтънчените работи, истински произведения на изкуството, подобни на които можем да видим дори сега върху обложките на много индъстриъл албуми. Най-късните му произведения гениално обединяват в себе си използването на компютърни програми със странните образи на ранния колажен стил.
Едновеременно със записите Сакеви сътрудничил със списанието P.O.W., което по-късно започнал да издава сам. Отначало това било пънкарско списание “Punk on a rope”, но с времето то се потопило в безумния сват на Сакеви "Performance of war". Той запознавал читателите с японските антиимпериалистически настроения, привеждайки интервюта с хора, осъдени за тероризъм. Едновременно с материала, посветен на пациент на психиатрическа болница, в него се публикувала инструкция за това как да се убие човек, а също и осветявало и други теми. Оригиналните издания на P.O.W. сега са трудни за намиране и са много скъпи, което също е характерно и за другата продукция на G.I.S.M. Например през 1986 Сакеви основал лейбъла “Beast Arts”, който по-късно започнал да се занимава с мениджмънта на G.I.S.M.и с издаването на албумите им. Всъщност Сакеви донесъл много елементи от индъстриъл сцената във изпълненията на живо и музиката на G.I.S.M. От началото на 80-те той се влиял от групи като S.P.K., Psychic TV и японската група Hijoukaidan. Стигнало се до това, че през 1984 Сакеви пял във лонгплея "Viva angel" (Alchemy Records) на Hijoukaidan, а по-късно участвал в студийния проект "Mammalia" съвместно с Jojo от Hijoukaidan, което също завършило със запписа на винил през 1987 (Radio Tanpa). Направил също и солово изпълнение в компилацията "Alchemy Noise Omnibus" от 1985 година. Тези проекти са били може би една от причините G.I.S.M. да не се забелязват толкова в края на 80-те и началото на 90-те. Другите членове на групата също участвали в странични проекти, свирещи всичко наред от метъл до пънк-рок. Например легенарната метъл банда Sabbrabells споделяла китариста си с G.I.S.M., защото Ренди бил зает с нещо друго. G.I.S.M. се събирали само няколко пъти в годината, за да направи концерт основно в областта на Токио. Около 1993-1994 те направили няколко големи турнета, записани на видео под названието “Subj and egos chopped”. W sredata na 90-te Beast Arts продвеждал всеки август гигантски акции на Blast Core Detonator в Токио.
Kaто изключим всичките моменти на затишие, те оставали невидимата скрита сила на японската ъндърграунд сцена. Слуховете за нов албум започнали още през 90-те,но едва през 1999 третия и последен албум бил най-накрая заяписан, а релийса се състоял след почти 3 години!
Кой знае, може би Сакеви е имал други планове, но сега е бил принуде да си даде отпуска, тъй като единствения китарист и автор на песните на G.I.S.M., ренди Учида, тргагически починал от рак през пролетта на 2001. Всичките три прощални концертта на G.I.S.M. се състояли след година в течение на една нощ и един ден в околностите на Токио.
Почивайте в мир Ренди и G.I.S.M.

DOWNSIDED zine #6 (Финландия)

източник:
http://music.a-bg.net/index.php?option=com_content&task=view&id=77&Itemid=70
Back to top
Display posts from previous:   
All times are GMT + 2 Hours

View next topic
View previous topic
Page 1 of 1
New Generation Forum Index  ~  ÐžÐ±Ñ‰Ð¸

Post new topic   Reply to topic


 
Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Powered by phpBB and Ad Infinitum v1.06