Author Message
<  ÐžÐ±Ñ‰Ð¸  ~  "касетната култура" и пр.
lache
PostPosted: Mon Mar 20, 2006 12:38 pm  Reply with quote
Guest





хора, нямам време да пиша за това сега, но темата набъбна. Затова пращам два линка - на английски. Ако е трудно някому да ги разбере, ще трябва да ме почака да преведа/обобщя на бг, освен ако някой друг няма време да ме изпревари

http://en.wikipedia.org/wiki/Cassette_culture
http://supporter.neubauten.org/

това са идеи по въпроса за подкопаването на комерса и подхранването на субкултурните нужди
Back to top
Guest
PostPosted: Fri Nov 03, 2006 9:22 am  Reply with quote






lache wrote:

това са идеи по въпроса за подкопаването на комерса и подхранването на субкултурните нужди


Quote:
In brief, for a financial contribution of 35 € (CD only) or 65 € (CD+DVD), the supporters will receive:


Боже, боже...
Back to top
lache
PostPosted: Fri Nov 03, 2006 10:02 am  Reply with quote



Joined: 12 May 2006
Posts: 343

"боже, боже" не помага Smile
обръщам внимание на механизма, не на очаквания размер на контрибуциите
до голяма степен нещата са въпрос на морал
Back to top
View user's profile Send private message
Guest
PostPosted: Fri Nov 03, 2006 9:53 pm  Reply with quote






lache wrote:
"боже, боже" не помага Smile
обръщам внимание на механизма, не на очаквания размер на контрибуциите
до голяма степен нещата са въпрос на морал


Ти купуваш ли си музика?
Back to top
lache
PostPosted: Mon Nov 06, 2006 12:13 pm  Reply with quote



Joined: 12 May 2006
Posts: 343

бих, директно от "производителя", ако ми направи човешка оферта.
нямам против поносимата жертва в името на финансовото подсигуряване на моралните творци.
имам против агентурното нагушване със средства, които се полагат на тях.
имам против безогледното пиратство, което оставя творците без средства за препитание и творене и ги принуждава да се комерсиализират, ако не са комерсиализирани от самото начало, при което не ми пука за тях, всъщност.

това как ти звучи?
Back to top
View user's profile Send private message
Guest
PostPosted: Mon Nov 06, 2006 4:27 pm  Reply with quote






lache wrote:
бих, директно от "производителя", ако ми направи човешка оферта.
нямам против поносимата жертва в името на финансовото подсигуряване на моралните творци.
имам против агентурното нагушване със средства, които се полагат на тях.
имам против безогледното пиратство, което оставя творците без средства за препитание и творене и ги принуждава да се комерсиализират, ако не са комерсиализирани от самото начало, при което не ми пука за тях, всъщност.

това как ти звучи?


тъпо ми звучи
"бих", значи, че не купуваш...
тогава защо даваш акъл на другите да купуват, като ти самата не купуваш...
вкарваш много идеология в нещо елементарно
или подкрепяш или не
и коя си ти, че да ти правят "човешка оферта" ?
и "моралните" творци кои са ? а неморалните?
как ги познаваш? с поглед в счетоводните им книжа ли?
Back to top
lache
PostPosted: Mon Nov 06, 2006 7:21 pm  Reply with quote



Joined: 12 May 2006
Posts: 343

ей, по-полека

в случая бих не значи, че не
подкрепям и финансово когото преценя, че заслужава

познавам морала интуитивно, но бих се наела и да рационализирам метода, ако ме вдъхновиш

не давам акъл, а споделям идеи

питаш коя съм

не питам кой си

явно разбирач. светни тогава как "елементарно" се заобикалят пиявиците без ощетяване ни на твореца, ни на фена, моля
Back to top
View user's profile Send private message
Guest
PostPosted: Mon Nov 06, 2006 10:17 pm  Reply with quote






lache wrote:

явно разбирач. светни тогава как "елементарно" се заобикалят пиявиците без ощетяване ни на твореца, ни на фена, моля


И кои са пиявиците? Подскажи ми.
Не ме интересува коя си. Случайно попаднах тук. Темата за касетната култура ми е близка. Стана ми интересно, каква е връзката с другия линк...
Back to top
cetonia
PostPosted: Tue Nov 07, 2006 10:23 am  Reply with quote
Guest





lache,

хубаво че гледаш модели на разпространение директно от твореца, но не бива да забравяш, че въпросните творци (не зная как е по родните ширини) имат и други възмможности да се препитават, без да впрягат фена на нивата. Да речем copyright-a, всяко едно излъчване по радио, употреба на ред даже за джингъл, използване във филм (еи на вчера пак по тв-то имаше филм с музика на бликса) носи пари, и то не малко. GEMA-организацията строоооого следи Smile
бликса баргелд нее кой знае колко изнемощял заради продукционни фирми или пиявични лейбъли. Вярно е, че major label-ите са си гадни пиявици, ама в културата далече от хитхитхиткласациите и полуфрабрикатната музика major-ите често нямат пръст. Най/често с хубавата музика и гладните музиканти се занимават шепа ентусиасти, които добре успяват да направят шпагат между пиратна и радио-култура.
мене лично акцията на neubauten ме стъписва.
Back to top
lache
PostPosted: Tue Nov 07, 2006 10:25 am  Reply with quote



Joined: 12 May 2006
Posts: 343

Хубаво да си говоря с човек, който усеща темата близка. Благодаря, че отделяш внимание.

Когато пуснах темата преди време, стана във връзка с друг разговор из форума (за пънка и постпънка, доколкото си спомням), в период, когато нямах време за обсъждане, а ми се стори важно да насоча мисълта в тази посока - оттам изплюването на линковете. Логиката на подаване на единия очевидно ти е ясна. Другия, към сайта на Нойбаутен, пуснах защото за мен дава пример (забележи, не образец) за това как музикантите (и творците въобще) биха могли в "наше време" да контактуват пряко с публиката, избягвайки комерсиалните/търговските посредници (пиявици), които живеят на техен гръб и на гърба на феновете, увеличавайки неоправдано, според "такива като мен", стойността на "продукцията".

Определено съм почитател на некомерсиалното изкуство и DIY морала, същевременно се радвам много на интернет и комуникативната свобода, която предоставя, а от трета страна ме мъчи ситуацията с обезпечаването на творенето. Може да звуча като пират с гузна съвест - логична асоциация в днешния контекст, но се надявам тези, с които общувам да ме приемат като човек, на когото му пука за всички не-използвачи. А също и те самите да са такива.

бтв, като споменах, че не питам кой си, в отговор на въпроса "коя съм", че да ме третират човешки, имах предвид, че аз не бих те поставила под този знаменател. никому не бих оспорила правото на морална комуникация.

Съзнавам, че така и не съм додефинирала понятието си за морал. Дълго съм се старала да му намеря сбито словесно изражение. С уговорката, че не е окончателно, ето какъв е критерият ми за това дали нещо е морално или не:
морално е всичко продиктувано от искрения стремеж да им е добре на всички едновременно

подготвена съм за ответния въпрос за добруването на комерсиалните звукозаписни студия, продуцентите, търговците, рекламните агенции и т.н. - грубо казано, да се преквалифицират Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
lache
PostPosted: Tue Nov 07, 2006 10:30 am  Reply with quote



Joined: 12 May 2006
Posts: 343

cetonia wrote:
lache,

хубаво че гледаш модели на разпространение директно от твореца, но не бива да забравяш, че въпросните творци (не зная как е по родните ширини) имат и други възмможности да се препитават, без да впрягат фена на нивата. Да речем copyright-a, всяко едно излъчване по радио, употреба на ред даже за джингъл, използване във филм (еи на вчера пак по тв-то имаше филм с музика на бликса) носи пари, и то не малко. GEMA-организацията строоооого следи Smile
бликса баргелд нее кой знае колко изнемощял заради продукционни фирми или пиявични лейбъли. Вярно е, че major label-ите са си гадни пиявици, ама в културата далече от хитхитхиткласациите и полуфрабрикатната музика major-ите често нямат пръст. Най/често с хубавата музика и гладните музиканти се занимават шепа ентусиасти, които добре успяват да направят шпагат между пиратна и радио-култура.
мене лично акцията на neubauten ме стъписва.


цетонийка, доживях ли да си говоря отново с теб за "важните неща"?
имаш ли представа колко ми липсва?
малко да укротя сантимента и ще пиша по темата.
(благодаря, благодаря)
Back to top
View user's profile Send private message
Guest
PostPosted: Tue Nov 07, 2006 12:52 pm  Reply with quote






[quote="cetonia"]lache,

хубаво че гледаш модели на разпространение директно от твореца, но не бива да забравяш, че въпросните творци (не зная как е по родните ширини) имат и други възмможности да се препитават, без да впрягат фена на нивата. Да речем copyright-a, всяко едно излъчване по радио, употреба на ред даже за джингъл, използване във филм (еи на вчера пак по тв-то имаше филм с музика на бликса) носи пари, и то не малко. GEMA-организацията строоооого следи :-)

cetonia, и ти приемаш даването на нойбаутен инициативата за пример като соченето им за образец във всяко отношение. не това имам предвид. Зная, и се дразня, че Бликса и сие имат склонност да си "експлоатират" феновете (безплатната поддръжка на сайта им и пр.). Наясно съм с копирайт облагите (в тази връзка ми е интересна алтернативата на криейтив комънс http://cc.isoc.bg/?cat=1), които могат достатъчно да ги финансират и без нужда от голямо натоварване на цените в рамките на акцията им за пряк контакт с аудиторията. За мен обаче механизмът на акцията им е добра идея за некомерсиално настроени творци в ерата на интернет, които все пак имат нужда от препитание, за предпочитане неизяждащо от времето им за творене.

казваш "Вярно е, че major label-ите са си гадни пиявици, ама в културата далече от хитхитхиткласациите и полуфрабрикатната музика major-ите често нямат пръст. Най/често с хубавата музика и гладните музиканти се занимават шепа ентусиасти, които добре успяват да направят шпагат между пиратна и радио-култура"

Искам да се разчуе за този шпагат. Самата аз искам да знам повече за него. Разкажи ми каквото знаеш. Аз засега се радвам на http://www.harmonyinmyhead.com и съответно http://www.rollins-archive.com/ (с извинение, че отново пускам тези линкове във форума, но ти така или иначе няма да си ровила други теми - знам, бизито и борбата с лепкавите спомени "на тая възраст" - заради което досадно пак ще благодаря за отделеното време. не мога да не)

Трябва да кажа, че повдигането на настоящата тема провокира и споменът за думите на Васо Г. в едно интервю по Тангра в началото на лятото, в което заяви, че като нищо ще пусне всичко на Ревю в нета за свободно ползване. Който иска да се отплати, ще намери начин. Така или иначе и който иска да ги слуша без пари намира начин. При кусурите, които му намирам иначе на тоя човек, евала за настройката. Още чакам да видя дали ще стори нещо, или ще я остави в сферата на теоретично-неосъщественото. НЕ защото имам нужда от безплатен достъп до Ревю езотериката. Достатъчно безплатно от Ревю съм си набавила. На такива люде искам начин да им се радвам без да ги ощетявам. Гиговете са едно на ръка. Любима форма са ми, само да не са в комерсиално грандиозен вариант и да е репетирано за тях. Другите възможности, за които знам са в духа на настоящата тема...
Back to top
lache
PostPosted: Tue Nov 07, 2006 12:58 pm  Reply with quote



Joined: 12 May 2006
Posts: 343

уф, последното не е от някой ghost Гост, а от lache, извинете, пропуск при регистрацията
Back to top
View user's profile Send private message
Guest
PostPosted: Tue Nov 07, 2006 11:11 pm  Reply with quote






Quote:
подготвена съм за ответния въпрос за добруването на комерсиалните звукозаписни студия, продуцентите, търговците, рекламните агенции и т.н. - грубо казано, да се преквалифицират

Като се замисля, даде доста неудачни примери.
Затвореният клуб на феновете на EN, които дават 65 евро за диск и ДВД са перфектен пример за общуване на група с фенове, при което никой не се облагодетелствува, нали?
И даже и ги дават за пример...
Другият линк...интересна комбинация от хора, които са издали част от любимите ми групи, заедно с хора, които свирят на дървена дъска за пране, която разчесват с отверка, записват се на диктофонче, тиражират се на 1000 касети, които смело разпращат на всеки, който прояви интерес.
И това го има, казват му "fluxus art" или "improvisation".
Давам ти няколко примера за самоиздаващи се музиканти...

CRASS
RESIDENTS
FRANK ZAPPA
Не са комерсиални, нали?
И трите споменати имена започват собствени лейбъли, за да издават и да подпомагат техните арт-съучастници. Никой от тях не е странял от магазини, от всякакъв PR, от реклами, от добри звукозаписни студия.
Това са необходимости, които се плащат.
Истината е, че без пари нещата не могат да просъществуват.
Уважавам желанието на някои музиканти да подарят музиката си.
Както уважавам желанието и на други да не им се качва/сваля музиката.
Ти питаш ли всеки от музикантите, на които си точила музика...дали е съгласен?
Защото може и да е на друго мнение.
Мр3 и интернет са на път да убият малките лейбъли. Тези, които подкрепяха стойностната музика и издаваха нещата, които карат сърцето ми да тупти.
Ако Парис Хилтън издаде албум, вероятно за секунди ще се озове в интернет, но бъди сигурна, колкото и хора да си го свалят, част от тях ще си го купят, масова култура, какво да правиш...
Пък и има цици, руса е, ебе се по авита из торентите.
Русо гладно няма.
И къде е тръгнал колегата Битраков да издава албум, милия...
Книжка имало, добре го бил оформил, по магазините го бил пуснал.
В Ориндж, където капиталистите си купуват кламери, за да закрепят гнилите си пиявишки документи. Анатема. Що не го качи на мр3 на хит.бг, текстовете в един тхт файл, всичко в един зип, точиш, палиш винампа и супер...
Колко хубаво звучи. Нали?
Back to top
cetonia
PostPosted: Wed Nov 08, 2006 1:08 am  Reply with quote
Guest





хм, госте, за много неща ти давам пълно право, само дето не мисля, че интернета убива малките лейбъли. Може би съвсем наивно идеалистично си мисля, но като се огледам наоколо, забелязавам че нашего брата около мене (не е представителна статистика, знам) е склонен да развърже кесията за minor label неща и да иска да точи major бозата. Плюсове и минуси на myspace има безброй, ама току някой намери там нещо, пък хукне да го търси по магазиите, щот си струва. Иначе кой ти гледа каталози на лейбъли днес, щракнеш тук, sample там, купува се повече, когато имаш шанс да чуеш/видиш нещо в мрежата. Затова си мисля, че големия вой се надава от major плъховете, щот титаник потъва и няма вече пари за парти нон стоп, а че творецът губи е удобна приказка.
Back to top
Display posts from previous:   
All times are GMT + 2 Hours

View next topic
View previous topic
Page 1 of 21
Goto page 1, 2, 3 ... 19, 20, 21  Next
New Generation Forum Index  ~  ÐžÐ±Ñ‰Ð¸

Post new topic   Reply to topic


 
Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum




Powered by phpBB and Ad Infinitum v1.06